cityconstanta@gmail.com

October 12, 2016

Harsova - povestea unui pod care nu s-a mai construit

In perioada interbelica dezvoltarea infrastructurii era una din prioritatile nationale. Se lucra la o retea extinsa de cai ferate si se trasau traseele primelor autostrazi. Din pacate aceste proiecte care ar fi tinut infrastructura Romaniei pe picior de egalitate cu vestul Europei si America de Nord au fost abandonate dupa instalarea regimului comunist.

Pentru dezvoltarea turismului se doresete construirea unei cai ferate directe Brasov - Constanta. Traseul urma sa fie Brasov - Intorsura Buzaului - Buzau - Tandarei - Harsova - Constanta.

Lucrarile sunt demarate si intre 1924 si 1929 se realizeaza si un tunel feroviar de 4.369,5 intre Brasov si Intorsura Buzaului. Tunelul  Teliu era prevazut cu linie dubla electrificata.

Si astazi ramane cel mai lung tunel feroviar din Romania. Lucrarile au fost efectuate de compania germana Julius Berger.

Pentru a traversa Dunarea la Harsova se dorea construirea unui pod mixt atat pentru trenuri cat si pentru masini. Pentru realizarea proiectului, in anul 1941 se alege o alta companie germana de renume - MAN. Aceeasi companie care s-a ocupat si cu reconstruirea podurilor Saligny de la Cernavoda.

Podul o bijuterie arhitecturala modernista ar fi urmat sa devina un adevarat landmark al Dobrogei.

In premiera, mai jos va prezentam schitele podului respectiv.









foto: Pascale Roibu


0 comments:

Post a Comment

Cele mai citite articole

Recomandam

Arhiva